Intrebări frecvente
de la clienții noștri

ELIGIBILITATE

Dacă ești eligibil pentru o compensație, valoarea acesteia poate varia între 250 – 600 EUR în funcție de distanța pe care urma să o parcurgă zborul rezervat de tine.

Suma despăgubirilor și compensației la care ai dreptul depinde de natura situației la care ai fost supus. În cele mai multe cazuri, dacă ai avut de suferit o întârziere îndelungată, anulare de zbor sau ți-a fost refuzată îmbarcarea din motive care puteau fi evitate, compania aeriană este obligată să îți asigure sau să îți ramburseze următoarele costuri:

  • Cazare la hotel, dacă așteptarea pentru un zbor se prelungește pe parcursul uneia sau a mai multor nopți;
  • Mese și băuturi răcoritoare în limite rezonabile raportate la timpul de așteptare;
  • Două apeluri telefonice gratuite sau două mesaje prin fax sau e-mail;
  • Transportul între aeroport și locul de cazare;
  • Dacă ești nevoit să programezi un nou zbor, costul biletului de avion aferent.

În anumite situații, operatorul de zbor este obligat să provoace o întârziere de zbor, o anulare, sau să îți refuze îmbarcarea, pentru sănătatea și siguranța ta și/sau a celorlalți pasageri. Astfel, următoarele situații sunt prevăzute drept excepționale conform legii:

  • Instabilitate politică (de exemplu, proteste de amploare);
  • Condiții meteorologice nefaste (de exemplu, ceață sau furtuni de zăpadă);
  • Riscuri de securitate (de exemplu, amenințarea unui atac terorist asupra aeroportului);
  • Probleme tehnice neașteptate care pot afecta siguranța pasagerilor (de exemplu, probleme neprevăzute în funcționarea aeronavei);
  • Greve care afectează operațiunile companiei (de exemplu, grevă în cadrul aeroportului).

Conform legii, ai dreptul să depui o solicitare pentru a obține despăgubiri și/sau compensații timp de trei ani după ziua în care zborul afectat ar fi decolat.

Nu, zborurile afectate de pandemia Covid-19 nu sunt eligibile pentru o compensație, deoarece această situație este privită de lege drept excepțională. Asta nu înseamnă însă că drepturile tale se anulează în această perioadă. Dacă operatorul de zbor nu poate să explice precis cum a fost afectat zborul de pandemia Covid-19, ai putea fi eligibil pentru o compensație.

DESPRE AEROHELP

Aerohelp elimină stresul din procesul de aplicație pentru compensație. Noi preluăm povara administrativă de pe umerii tăi, ocupându-ne de birocrație după cum urmează:

  • Mediem contactul cu compania aeriană;
  • Colectăm toate informațiile necesare;
  • Completăm și depunem dosarul cu documentele necesare;
  • Contactăm autoritățile aeronautice pentru a stabili culpa companiei aeriene;
  • Dacă operatorul de zbor nu își recunoaște culpa, pregătim (cu acordul tău) acțiunea în instanță.

Aplicația prin Aerohelp nu te costă nimic – deci nu ai nimic de pierdut. Profitul nostru va fi o marjă din compensația pe care o vom obține pentru tine. În schimbul acestui comision de succes, uiți de tot stresul din procesul de aplicație, economisindu-ți totodată timpul și energia.

Noi mediem pentru tine procesul de aplicație pentru compensație pentru următoarele situații:

  • Zboruri întârziate;
  • Zboruri anulate;
  • Refuz la îmbarcarea în avion;
  • Pierderea conexiunii într-un zbor cu escală.

Niciun cost. Procesul de aplicație pentru compensație este gratuit. Marja noastră de profit este retrasă doar în cazul în care tu primești o compensație din partea companiei aeriene.

Percepem un comision de 33% din compensația pe care o obținem pentru tine. Dacă nu obținem nicio compensație, nici noi nu câștigăm nimic: motivația perfectă!

Momentan mediem doar aplicațiile pentru zboruri dinspre sau înspre un stat membru al Uniunii Europene.

Echipa noastră este guvernată de profesionalism și respect față de clienți. Suntem concentrați exclusiv pe a-ți aduce rezultate într-un mod cât mai eficient. Din acest motiv și modelul nostru de afacere este bazat pe rezultatele pe care le obținem pentru tine. Dacă nu am aduce rezultate, nu am avea un loc de muncă. Mai mult, tu nu trebuie să îți asumi niciun risc – nicio plată în avans, nicio promisiune deșartă. Îți vom cere doar informațiile personale strict necesare pentru procesul de aplicație pentru compensație.

COSTURI ȘI TAXE

Percepem un comision de 33% din compensația/despăgubirea pe care o obținem în numele tău. Dacă nu obținem nicio compensație, nici noi nu câștigăm nimic.

Valoarea comisionului perceput de noi va depinde de valoarea compensației și/sau a despăgubirilor pe care le obținem pentru tine. Spre exemplu, pentru obținerea unei compensații în valoare de 250 EUR, noi vom percepe un comision de 33%, adică 82,50 EUR.

Nu. Singurele costuri adiționale pe care le-ai putea întâmpina pot fi cauzate de fluctuații în cursul valutar.

DESPRE PROCESUL DE APLICAȚIE

  1. Verifică dacă ești eligibil: Folosește gratuit aplicația noastră pentru a afla în câteva momente ce sumă ești eligibil să primești.
  2. Completează aplicația: Trimite-ne informațiile de care avem nevoie pentru a începe procesul, completând aplicația
  3. Relaxează-te: Odată ce am adunat toate datele, tu nu trebuie decât să aștepți ca banii să-ți intre în cont

Aceștia sunt pașii pe care îi vom urma:

  1. Preluăm cererea ta, împreună cu toate informațiile de care avem nevoie.
  2. Contactăm compania aeriană pentru a depune plângerea și a-ți revendica drepturile.
  3. Depunem toate documentele necesare în vederea obținerii despăgubirilor.
  4. Contactăm autoritățile aeronautice pentru a colecta toate informațiile necesare legate de zborul afectat. Acestea ne vor ajuta să dovedim culpa companiei aeriene.
  5. Pregătim dosarul de despăgubire.
  6. Informăm compania aeriană privitor la detaliile necesare pentru a vira suma aferentă despăgubirii.
  7. Dacă operatorul de zbor refuză să coopereze, cu acordul tău, pregătim actele necesare unei acțiuni în instanță împotriva companiei aeriene.

Este recomandat să păstrezi toate bonurile, facturile și chitanțele pentru cheltuielile întâmpinate din cauza situației pentru care aplici: cazare, transportul înspre și dinspre cazare, mese și băuturi răcoritoare. În general, bonurile trebuie să fie tipărite la o casă de marcat și să cuprindă informații despre data și ora la care a fost făcută achiziția, locația, produsul sau serviciul achiziționat, suma plătită și informații legate de înregistrarea și identificarea organizației emitente. Bonurile și chitanțele sunt valide și în format electronic (de exemplu confirmarea unei comenzi prin e-mail).

Durata procesului depinde de la caz la caz, dar în general e o chestiune de câteva săptămâni. Pentru a prescurta intervalul de așteptare, asigură-te că ai urmat toți pașii recomandați de noi pe pagina corespunzătoare situației tale. Odată ce compania aeriană virează compensația, noi o vom vira în contul tău în maximum 48 de ore.

În cazul în care compania aeriană refuză să te despăgubească, Aerohelp va apela la instanța de judecată pentru a soluționa cererea ta. Pentru a putea acționa în numele tău va fi nevoie să ne împuternicești. Acest lucru este necesar deoarece legislația română nu ne permite să acționăm în numele tău, ci exclusiv în nume propriu. Stai liniștit, costurile legate de reprezentarea prin avocați sunt suportate doar de noi. Practic, scapi rapid de problemă, iar noi ne vom ocupa de cazul tău în continuare pană când compania aeriană își va recunoaște vina și va plăti despăgubirea.