Drepturile pasagerilor

Companiile aeriene pot să modifice, să anuleze sau să întârzie zboruri. Însă majoritatea pasagerilor nu știu că și ei au dreptul la compensații generoase pentru daunele cauzate astfel de companii. Și mai puțini știu că aceste drepturi pot fi cerute timp de 3 ani după ce zborul a fost programat. Toate aceste drepturi sunt garantate în cadrul Uniunii Europene de legea EC261.

De ce e important să cunoști drepturile pasagerilor aerieni?

Majoritatea oamenilor nu își cunosc drepturile dacă au probleme cu zborul cauzate de compania aeriană, deși compania e obligată să le aducă la cunoștință în majoritatea situațiilor. Statisticile arată că mai mult de 25% dintre pasagerii aerieni sunt afectați de zboruri întârziate. Dintre aceștia, nu mai puțin de 75% nu primesc compensația pe care ar trebui să o primească. Acest lucru nu numai că încalcă drepturile consumatorului, dar limitează și libertatea de mișcare.

A-ți cunoaște drepturile înseamnă a-ți redobândi libertatea de a călători cu sufletul împăcat.

Elimină stresul și grijile din călătoria cu avionul apelând la serviciile Aerohelp. Cu ajutorul experților noștri juridici putem să mediem pentru tine cele mai bune soluții dacă ai avut probleme cu zborul. Este gratuit să depui o reclamație alături de noi. Iar noi ne ocupăm de toate complicațiile legale privitoare la zboruri întârziate sau anulate, legături pierdute, refuz la îmbarcarea în avion, bagaje pierdute sau deteriorate, greve în cadrul companiei aeriene sau a aeroportului și multe altele.

Care sunt drepturile tale ca pasager aerian?

Pe 11 Februarie 2004 Parlamentul și Consiliul European au introdus Legea EC261/2004 privitoare la drepturile pasagerilor aerieni. Legea este în favoarea ta, iar compania aeriană este responsabilă să îți ramburseze costurile și să îți ofere o despăgubire financiară în cazurile în care zborul tău suferă modificări majore cauzate de operatorul de zbor.

Acestea sunt punctele esențiale din EC261 pe care trebuie să le știi:

  • Protecția oferită pasagerilor se aplică atât la zboruri cu plecare dintr-un Stat Membru al Uniunii Europene (UE), cât și la cele cu sosire într-un Stat Membru al Uniunii Europene (UE).
  • Pasagerilor cărora le-a fost refuzat dreptul de îmbarcare trebuie să li se ofere opținea de a anula zborul și să li se ramburseze biletele sau să își poată continua călătoria în condiții satisfăcătoare.
  • Compania aeriană este obligată să întrebe alți pasageri pentru același zbor dacă doresc să le transfere rezervarea în mod voluntar pasagerilor cărora le-a fost refuzată îmbarcarea.Voluntarii trebuie să dispună de un tratament similar pasagerilor cărora le-a fost refuzată îmbarcarea în ce privește costurile și despăgubirile acoperite de firma aeriană.
  • Compania aeriană este obligată să le ofere pasagerilor noi opțiuni satisfăcătoare de călătorie spre aceeași destinație.
  • Dacă zborul tău a fost anulat, compania e obligată să îți ofere condiții de confort adecvate în timp ce aștepți un alt zbor.
  • În caz de zbor anulat sau refuz la îmbarcare, compania aeriană e obligată să îți reprogrameze un nou zbor cât mai curând și să îți ramburseze costul acestuia.
  • De asemenea, compania aeriană trebuie să îți ramburseze costurile de cazare, transport și mâncare pe care le-ai întâmpinat în timp ce ai așteptat cel de-al doilea zbor sau să îți garanteze aceste facilități chiar ei, gratuit.
  • Compania e obligată să informeze pasagerii afectați despre drepturile lor.
  • Compensațiile pentru zboruri întârziate se aplică în general pentru întârzieri mai lungi de 2 ore.
  • Compensațiile variază între 250 – 600 EUR în funcție de lungimea călătoriei.

Obligațiile tale ca pasager:

  • Trebuie să ai o rezervare confirmată pentru zborul cu privire la care depui plângerea;
  • Dacă zborul tău nu a fost anulat, trebuie să te prezinți la check-in la timp, chiar dacă știi c ă acesta are deja întârziere.

Află mai multe recomandări privitoare la ce poți face pentru a te pregăti să aplici pentru o compensație.

Situații pe care le putem rezolva pentru tine

Zboruri întârziate sau anulate: Compania aeriană este obligată să anunțe orice modificare privitoare la zbor cu îndeajuns timp în avans (de obicei 14 zile) pentru a-ți da răgaz să îți adaptezi planurile corespunzător. Dacă nu a făcut acest lucru, compania trebuie să îți ofere opțiuni de zbor pentru a continua călătoria și să îți asigure condiții optime de confort (cazare, transport, mesa) dacă e nevoie să aștepți un interval îndelungat.

Refuz la îmbarcarea în avion: Pentru fiecare zbor, companiile aeriene au dreptul să vândă mai multe bilete decât numărul de locuri disponibile în avion. Dacă numărul de pasageri atinge capacitatea maximă a aeronavei, compania va fi nevoită să refuze unor pasageri posibilitatea de a se îmbarca, deoarece numărul maxim de locuri a fost atins. Dacă ești unul dinre acești pasageri, noi te putem asista să îți ceri drepturile la rambursarea costurilor și despăgubiri.

Compensații pentru fiecare pasager: Dacă ai întâmpinat probleme cu zborul în timpul unei călătorii cu familia, fiecare membru care a fost afectat este eligibil pentru a primi compensația din partea companiei – inclusiv copiii și bebelușii.